W krainie piernika

3 czerwca uczniowie klasy 7 i 5b pojechali na trzydniową wycieczkę do Torunia. Zebraliśmy się na dworcu kolejowym w Kętrzynie o 7.50. Około godz. 11.25 dojechaliśmy do Torunia i poszliśmy do Hostelu Green, w którym zostaliśmy zakwaterowani. Następnie udaliśmy się na krótki spacer po okolicy. Widzieliśmy fontannę Flisaka grającego na skrzypcach otoczonego żabami. Po krótkim odpoczynku, poszliśmy na obiad do Baru Małgośka. Po obiedzie odbyły się warsztaty w Żywym Muzeum Piernika, gdzie robiliśmy swój piernik, mogliśmy kupić pamiątki. Było bardzo ciekawie. Później poszliśmy przez most na balkon widokowy, z którego widok był naprawdę nieziemski. Wieczorem byliśmy na pokazie Fontann Cosmopolis, wszyscy skorzystali z kąpieli w niech. Po powrocie zjedliśmy kolacje i poszliśmy spać. Drugiego dnia po śniadaniu, wybraliśmy się do Grębocina do Muzeum Piśmiennictwa i Drukarstwa, robiliśmy tam własny papier, pisaliśmy gęsim piórem i drukowaliśmy starymi maszynami. Następnie udaliśmy się do ruin Zamku krzyżackiego, w którym straszyło. Po obiedzie mieliśmy czas na kupienie pamiątek. Udaliśmy się do Manufaktury Cukierków, gdzie można było zakupić ręcznie robione lizaki i cukierki o różnych smakach: waniliowe, owocowe, kubusiowe, smoczy owoc, oreo i wiele innych. Po czasie wolnym poszliśmy do hostelu. O godz.20.00 mieliśmy seans w Cinema City. Obejrzeliśmy film pt.,, Alladyn”. Po seansie udaliśmy się na wieczorny spacer i na pokaz fontann. Wróciliśmy cali mokrzy, ale szczęśliwi. Trzeciego dnia po śniadaniu i pakowaniu bagaży, przepłynęliśmy się statkiem po Wiśle i poszliśmy do bunkru na symulacje zrzucania bomb. Po obiedzie udaliśmy się na dworzec w oczekiwaniu na pociąg. Toruń jest zachwycający, wszystkim się bardzo podobało i pogoda nam dopisała.