PROJEKTY I INNOWACJE 2018/2019

Rok szkolny 2018/2019
L.p.Nazwa projektu
edukacyjnego/innowacji
Termin
realizacji
Klasa,
w której będzie
realizowany projekt/innowacja
Nauczyciel prowadzący
projekt /innowację
1.Międzynarodowy projekt Piękna nasza Polska cała¾ latkiAnna Małecka
2.“Mały Miś w Świecie wielkiej literatury”
projekt ogólnopolski
2018/20193/4 latkiAnna Małecka
3.Klub Gier Planszowych
Zaczarowany świat gier planszowych
2018/20193/4 latkiAnna Małecka
4.Kolorowe dni
projekt edukacyjny
2018/20193/4 latkiAnna Małecka
5.Kubusiowi Przyjaciele Natury
projekt edukacyjny
X 2018-VI 20193/4 latkiAnna Małecka
6.“Każdy ma coś co może dać innym”- B. Bush- innowacjaX 2018- V 2019grupa wolontariuszyKarolina Andruszkiewicz- Kukuła
Ewa Kozłowska
Piotr Łastówka
7.“Przyroda wokół nas.Ptaki”- projekt edukacyjnyX 2018- V 2019chętni uczniowie z klas V-VIII i III gimn.B.Beyer
8.“Wybieram zawód”- praktyczne lekcje zawoduX 2018- V 2019kl. IIIa gimn.B. Beyer
9,“Kubusiowi Przyjaciele Natury”
projekt edukacyjny
X 2018- VI 20194-5 latkiDorota Oryńczak
10.“Zdrowa rodzina- szczęśliwa rodzina”- projekt ogólnopolski jesień “Podróż do krainy pełnej zdrowia”,X 2018 -VI 20194-5 latkiDorota Oryńczak
11.„Mistrzowie Kodowania” – innowacjaX 2018 – VI 2019klasy I-III kl. VaAneta Milewska
12.Akademia Wyobraźni Play-Doh
projekt ogólnopolski
IX 2017-XII 20184-5 latkiDorota Oryńczak
13.Projekt edukacyjny “Klimatyczna klasa”X 2018-VI 2019I klasaAneta Pietrzyk
14.Mały Miś w świecie wielkiej literatury. Preorientacja zawodowa dzieci w wieku przedszkolnym2018/20193/4 latkiAnna Małecka

Rok szkolny 2017/2018

L.p.Nazwa projektu
edukacyjnego/innowacji
Termin
realizacji
Klasa,
w której będzie
realizowany projekt/innowacja
Nauczyciel prowadzący
projekt /innowację
1.Poszukiwacze przygód
ogólnopolski projekt edukacyjny
IX-VI4-5 latkiDorota Oryńczak
2.Zdrowa rodzina- szczęśliwa rodzina
ogólnopolski projekt edukacyjny
IX-VI4-5 latkiDorota Oryńczak
3.Lepsza Szkoła
ogólnopolski projekt edukacyjny
2017/2018IV-VII oraz II-III gimnBeata Kozłowska
Jarosław Andrulonis
Władysław Mełech
4.Nowy Wielki egzamin
ogólnopolski projekt edukacyjny
2017/2018 kl. VI, VIIAneta Wereda
5. Halo, gdzie mieszkasz?
projekt wychowawczo-dydaktyczny
X 2017- VI 2019kl. VII
(a później VIII)
Aneta Wereda
6.Mały Miś w Świecie wielkiej literatury
ogólnopolski projekt edukacyjny
2017/20183/4 latkiAnna Małecka
7.Zaczarowany świat gier planszowych
Innowacja pedagogiczna
Klub Gier Planszowych
2017/20183/4 latkiAnna Małecka
8.Kolorowe dni
projekt edukacyjny
2017/20183/4 latkiAnna Małecka
9.Zdrowa rodzina – szczęśliwa rodzina
ogólnopolski projekt edukacyjny
2017/2018 3/4 latkiAnna Małecka
10.Kubusiowi Przyjaciele Natury
ogólnopolski projekt edukacyjny
X 2017-VI 2018 3/4 latkiAnna Małecka
11.Poszukiwacze przygód
ogólnopolski projekt  edukacyjny
2017/20183/4 latkiAnna Małecka
12.Kubusiowi Przyjaciele Natury
ogólnopolski projekt edukacyjny
X 2017-VI 20184-5 latkiDorota Oryńczak
13.Akademia Wyobraźni Play-Doh
ogólnopolski projekt edukacyjny
IX 2017-XII 20184-5 latkiDorota Oryńczak
14.Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej;
ogólnopolski projekt edukacyjny www.nhef.pl/
X 2017-IV 2018kl. VIIAneta Wereda

Innowacje pedagogiczne to nowe rozwiązania programowe, organizacyjne lub metodyczne zakresu realizowanych w szkole celów i treści kształcenia, wychowania lub opieki albo poprawę skuteczności działania szkoły.

Zmiany od 1 września 2017r.
W stosunku do obecnego stanu prawnego zmiany polegają na:
– zniesieniu konieczności zgłaszania innowacji pedagogicznej kuratorowi oświaty i organowi prowadzącemu,
– zniesieniu wymagań formalnych warunkujących rozpoczęcie działalności innowacyjnej.

Projekt edukacyjny to metoda nauczania kształtująca wiele umiejętności oraz integrująca wiedzę z różnych przedmiotów. Istotą metody projektów jest samodzielna praca uczniów służąca do realizacji określonego przedsięwzięcia (zadania lub problemu dydaktycznego i wychowawczego), w oparciu o wcześniej przyjęte założenia.

Zadanie można nazwać projektem wówczas, gdy:
– posiada tytuł,
– uczniowie znają jego cele i formy realizacji,
– wyznaczone są osoby odpowiedzialne za jego realizację,
– uczniowie znają kryteria i sposób oceniania,

– uczniowie znają zasady i formy prezentacji wyników swojej pracy.

354 total views, 6 views today