BAZA WIEDZY DLA UCZNIÓW

22.04.2018r.
Trening czyni mistrza -testy online z matematyki i języka polskiego KLIKNIJ

22.03.2018r.
Czas poćwiczyć obliczanie pola powierzchni i obwodu figur Budowniczy powierzchni  Wam pomoże 🙂  KLIKNIJ

10.03.2018r.
Zmieńmy role: tym razem TY jesteś komputerem! Przeczytaj i zinterpretuj kod, aby znaleźć właściwą trajektorię* i wygrać wyzwania. Będziesz musiał skupić się i używać swoich intuicyjnych umiejętności, aby zrozumieć podstawowe pojęcia związane z programowaniem.

Ta gra koncentruje się głównie na czytaniu kodu. Po zakończeniu obliczania, będziesz miał dobrą praktykę, w jaki sposób komputer odczytuje jakiś kod. Będzie to przydatna umiejętność przy odkrywaniu kodu napisanego przez inne osoby. Ale jest to także niezbędna umiejętność podczas pisania własnego kodu:

  • mając na uwadze to, jak komputer to zrozumie, będziesz robił mniej błędów
  • będąc w roli czytelnika, będziesz dbał o pisanie klarownego kodu, z wyraźnym nazewnictwem i ostrożnym odstępem

Łatwe to czy trudne a może w sam raz:) Przekonajcie się sami.
*Tor ruchu (trajektoria) – krzywa zakreślana w przestrzeni przez poruszające się ciało.

CZYTANIE KODU-ZAMIEŃ SIĘ MIEJSCAMI-TY I KOMPUTER:) KLIKNIJ

11.02.2018r.
Równania kliknij 1
Równania kliknij 2
Równania kliknij 3

8.02.2018r.
Kostki, geometria i komputer KLIKNIJ
Układ współrzędnych i kodowanie KLIKNIJ
Rysowanie na geoplanie KLIKNIJ

TUTAJ MOŻNA SIĘ UCZYĆ I BAWIĆ –DO KOLORU DO WYBORU– KLIKNIJ

1.02.2018r.
Matematyka w KHAN ACADEMY

Bezpłatna światowej klasy edukacja dla każdego, w dowolnym miejscu. Khan Academy jest organizacją non-profit, której celem jest zmiana edukacji na lepszą poprzez zapewnienie swobodnego dostępu do światowej klasy edukacji wszędzie i każdemu. Wszystkie zasoby witryny są dostępne dla każdego. Nie ma znaczenia, czy jesteś studentem, nauczycielem, rodzicem, dorosłym, który wraca do edukacji po 20 latach, po prostu znajdziemy dla Ciebie ciekawe tematy. Wszystkie materiały i funkcje Khan Akademy są dostępne całkowicie za darmo!

Uczniowie mogą korzystać z bogatej biblioteki wideo, interaktywnych wyzwań oraz ocen z dowolnego komputera z dostępem do internetu. Jest to kompletne narzędzie edukacyjne, które dostosowuje się do Twojego tempa nauki, dynamiczny system uzyskiwania pomocy, własny spersonalizowany profil, punkty i odznaki, którymi mierzony jest Twój postęp.

10.01.2018r.
ROBOT KAREL kliknij

9.01.2018r.

ZADANIA MATEMATYCZNE  DO SAMODZIELNEGO ROZWIĄZANIA:)

MISTRZ TESTÓW MATEMATYCZNYCH

WYRAŻENIA ALGEBRAICZNE

SZALONE LICZBY KLASA 7

SZALONE LICZBY KLASA 6

SZALONE LICZBY KLASA 5

SZALONE LICZBY KLASA 4

6.01.2018r.
GARDEN ROBOT-
mechaniczny ogrodnik ma za zadanie wypełnić wodą pojemniki. Zadanie wydaje się łatwe do czasu, kiedy okazuje się, że mają one różną pojemność i nie we wszystkich ma znaleźć się płyn. KLIKNIJ


5.01.2018r.
Rotation –
uporządkuj zawirowane cyfry w rosnącej kolejności rozpoczynając od górnego, lewego rogu diagramu KLIKNIJ

Polecam strony do samodzielnego uczenia się:

MATEMAKS

MATH.EDU.PL

GRY MATEMATYCZNE

THATQUIZ

SZALONE LICZBY

Kodowanie i programowanie z BotLogic i SpongeBobem Kanciastoportym:)

Życzę dobrej zabawy.
Najlepsi programiści świata tam zaczynali:)6.12.2017r.
Zapraszam na platformy edukacyjne:
Math.edu kliknij
ThatQuiz kliknij
Znajdziecie tam wiele testów matematycznych i nie tylko do samodzielnego rozwiązywania.

6.12.2017r.

Platforma KAHOOT uczy i bawi:)
Mikołajkowy prezent od przyjaciół z Południa.
Testy opracowali i zamieścili na platformie KAHOOT uczniowie klas II-VI
Kamil Angowski i Kacper Szczepanik Test kliknij, aby rozpocząć test 
Natalia Warzocha Test kliknij, aby rozpocząć test
Olga Rojowska Test kliknij, aby rozpocząć test
Oliwia Gubernat i Olga Musiał Test kliknij, aby rozpocząć test
Aldonka Bastrzyk kliknij, aby rozpocząć grę
Patryk Pietrucha kliknij, aby rozpocząć test 
Milena Pomykała kliknij, aby rozpocząć test 
Bartosz Raszewski kliknij, aby rozpocząć test 
Kornelia Szczepanik kliknij, aby rozpocząć test 
Aleksander Łakota kliknij, aby rozpocząć test

28.11.2017r.
Zapraszamy do rozszyfrowania szyfru numer trzy kliknij

24.11.2017r. – 14.12.2017r.
Co piątek – zadania możecie rozwiązywać w domu
3. TRIATHLON MATEMATYCZNY
ciekawy konkurs matematyczny z nagrodami:)
Przedmiotem projektu „3. TRIATHLON MATEMATYCZNY” jest ogólnopolski konkurs matematyczny dla uczniów szkół podstawowych. Konkurs składa się z trzech konkurencji. Dla każdej klasy (od 1 do 7) przewidziany jest odpowiedni stopień trudności, zgodnie z obowiązującą podstawą programową. Konkurencje to przygotowane przez nauczycieli matematyki ciekawe zadania i łamigłówki matematyczne do rozwiązania. Udział w konkursie jest bezpłatny. Przedsięwzięcie ma na celu wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci, upowszechnianie nauki przez zabawę. Poprzez różnorodność czekających na uczestników konkursu zadań (np. sprawność rachunkowa, rozwiązywanie zadań tekstowych, rozwiązywanie krzyżówek, rozwiązywanie łamigłówek i zadań graficznych), projekt ma na celu zwrócić uczniom uwagę, jak w wielu różnych dziedzinach spotykamy się z matematyką i jak ważne jest rozwijanie wszystkich związanych z nią umiejętności. Nie wystarczy być dobrym w jednej, ulubionej dziedzinie matematycznej, ponieważ wszystkie one są ze sobą powiązane.


Liczby rzymskie

Łatwe
1. Rzymski sposób zapisywania liczb w zakresie 12
2. Odczytywanie liczb rzymskich w zakresie 39
3. Zapisywanie liczb w systemie rzymskim w zakresie 39
4. Odczytywanie i zapisywanie liczb rzymskich w zakresie 39

Trudniejsze
1. System rzymski w zakresie 100
2. System rzymski – odczytywanie liczb
3. System rzymski – zapisywanie liczb
4. System rzymski, odczytywanie i zapisywanie liczb

Szalone liczby klasy I-VI gimnazjum

Feynmanki 2018

Testy matematyczne online dla klasy IV i nie tylko:)
WARMIŃSKO-MAZURSKA STREFA MATEMATYCZNA KLIKNIJ
Uprzejmie informuję, że od roku funkcjonuje pierwszy regionalny portal matematyczny zwany Warmińsko-Mazurską Strefę Matematyczną. Serwis związany z Warmińsko-Mazurskimi Zawodami Matematycznymi polega na tworzeniu portalu przez lokalne redakcje – uczniów szkół pod kierunkiem nauczycieli. Proszę o zachęcenie uczniów i nauczycieli do włączenia się w rozbudowę tej cennej inicjatywy Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
Z poważaniem,

Warmińsko-Mazurski Kurator Oświaty
Krzysztof Marek Nowacki

KAHOOT
Wszyscy lubimy quizy, konkursy, teleturnieje.

Dzięki platformie Kahoot można tworzyć i przeprowadzać interaktywne quizy.
Strona do tworzenia quizów: https://getkahoot.com/
Strona do logowania dla uczniów: https://kahoot.it/
Potrzebna jest również konto Google link do strony

GEOGEBRA
Bezpłatne oprogramowanie matematyczne do samodzielnego uczenia się inauczania. Jest systematycznie rozwijane przez Markusa Hohenwartera i międzynarodowy zespół programistów. Łączy w sobie geometrię, algebrę i analizę matematyczną. GeoGebra służy do dynamicznej wizualizacji zagadnień matematycznych. Użytkownik może zmieniać rozmaite wartości obiektów, które stworzył i obserwować jak te zmiany wpływają na inne obiekty, które są z nim powiązane. Bez wątpienia program ten może uatrakcyjnić zajęcia edukacyjne oraz pomóc uczniom w pracy domowej.

Program GeoGebra można pobrać ze strony: https://www.geogebra.org/download 


PROGRAMOWANIE I KODOWANIE – dobra zabawa i nauka w jednym

Jeśli lubisz programowanie kliknij TUTAJ_1 I TUTAJ_2TUTAJ_3 🙂

POTRAFISZ ODSZYFROWAĆ TAJNĄ WIADOMOŚĆ?
Jeśli tak to zapraszamy do wspólnej zabawy. Wszystkie informacje znajdziesz TUTAJ

GRY, KTÓRE UCZĄ I BAWIĄ:)
Zabawy i gry edukacyjne kliknij
Gra Tangram_1
Gra Tangram_2
Gra Blokada
Gra Strefa
Gra Bloxorz
Gra Samotnik
Gra Urban

Gra Goldburger
Malowanie na piasku – kliknij
Zbudujmy miasto kliknij
Malowanie jedwabiem kliknij
Gra Babadum kliknij
Gra Bomomo kliknij
Rysowanie na geoplanie kliknij

183 total views, 1 views today