Psycholog szkolny

PSYCHOLOG mgr Magdalena Chodubska

Gabinet psychologa szkolnego jest połączony z gabinetem pedagoga szkolnego i znajduje się na parterze w sali nr 9.

Serdecznie zapraszam rodziców na spotkania w czasie wywiadówek i konsultacji oraz w godzinach pracy po wcześniejszym kontakcie telefonicznym.

Porozmawiajmy:

  • Czujesz, że nikt Cię nie rozumie,
  • Nie potrafisz dogadać się z kolegami, rodzicami, nauczycielami,
  • Masz kłopoty rodzinne,
  • Chcesz porozmawiać o swoich problemach,
  • Masz trudności z nauką, w kontaktach z innymi ludźmi
  • Wiesz o problemach przyjaciół, ale nie wiesz, jak im pomóc,
  • Chcesz podzielić się swoim sukcesem,
  • Masz problem, z którym sam nie umiesz sobie poradzić
  • Jesteś zainteresowany rozwojem własnego potencjału
  • Zastanawiasz się nad tym jak budować dobre związki
  • Doświadczasz sytuacji kryzysowej (śmierć, rozwód rodziców, choroba w rodzinie, przeprowadzka)
  • Chcesz pogadać o tym, co Cię denerwuje
  • Doświadczasz agresji ze strony kolegów lub sam jesteś agresywny
  • Masz poczucie, że coś zagraża Twojemu zdrowiu, życiu, bezpieczeństwu
  • Nie wiesz jakie studia wybrać i gdzie szukać pracy.

Drogi Uczniu, Rodzicu pamiętaj: Psychologa obowiązuje tajemnica zawodowa. Praca z psychologiem jest dobrowolna.

GODZINY PRACY
PONIEDZIAŁEK 8.00 – 14.00
WTOREK 8.30 – 14.30
ŚRODA 9.00 – 14.30
CZWARTEK 9.00 – 13.30

ZADANIA PSYCHOLOGA SZKOLNEGO

Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach do zadań psychologa należy:

  1. Rozpoznawanie potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb ucznia i umożliwianie ich zaspokojenia.
  2. Prowadzenie badań i działań diagnostycznych, dotyczących uczniów, w tym, diagnozowanie potencjalnych możliwości oraz wspieranie mocnych stron ucznia.
  3. Wspieranie ucznia z uzdolnieniami.
  4. Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju ucznia, określenia odpowiednich form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym działań profilaktycznych, mediacyjnych i interwencyjnych wobec uczniów, rodziców i nauczycieli.
  5. Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
  6. Zapewnienie uczniom doradztwa w zakresie wyboru kierunku kolejnego etapu nauki.
  7. Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy wychowawczej w środowisku szkolnym i pozaszkolnym ucznia.
  8. Wspieranie wychowawców klas oraz zespołów wychowawczych i innych zespołów problemowo-zadaniowych w działaniach profilaktyczno-wychowawczych, wynikających z programu wychowawczego szkoły.
  9. Wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.
  10. Umożliwianie rozwijania umiejętności wychowawczych rodziców i nauczycieli.
  11. Współpraca z pedagogiem szkolnym oraz instytucjami wspierającymi szkołę.

Zadania, o których mowa, są realizowane we współpracy z:

  • Dyrekcją szkoły
  • Rodzicami
  • Nauczycielami i innymi pracownikami szkoły
  • Nauczycielami i pracownikami innych szkół
  • Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną
  • Poradniami specjalistycznymi
  • Innymi podmiotami, działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży

Opieka psychologiczno-pedagogiczna obejmuje:

  • Działania diagnozujące trudności w nauce i zachowaniu. ( wczesne rozpoznawanie deficytów rozwojowych uczniów)
  • Pomoc w rozwiązywaniu problemów uczniów i ich rodzin. (poradnictwo  wychowawcze, opieka socjalna)
  • Psychoedukacja i psychoprofilaktyka. ( profilaktyka uzależnień, zagrożeń w sieci, przemocy w rodzinie, złego dotyku, agresji)
  • Wspomaganie nauczycieli w trudnych sytuacjach wychowawczych.
  • Zajęcia indywidualne i grupowe.

Jakimi metodami posługuje się psycholog?

  • prowadzi rozmowę, słucha, obserwuje;
  • może prowadzić badania psychologiczne (test, kwestionariusz);
  • uświadamia mechanizmy działania, podpowiada jak można coś zmienić, ale NIE ZMIENIA nikogo (za zmianę odpowiedzialna jest osoba zgłaszająca się do psychologa);
  • nie prowadzi terapii długoterminowej – w razie potrzeby wskazuje miejsce, gdzie można szukać dalszej pomocy.

Ciekawe linki

Polskie Towarzystwo Dysleksji  http://www.ptd.edu.pl/
Stowarzyszenie „Aktywnie przeciw depresji”  http://www.depresja.org/
Fundacja Dzieci Niczyje  http://fdn.pl/
Centralna Komisja Egzaminacyjna  http://cke.edu.pl/

135 total views, 2 views today